21 Disember 2010

HARI-HARI YANG SUGUL.........

16 Disember 2010 (Khamis)

Lebih kurang 1.30 petang aku mendapat berita yang mengatakan sepupuku, Bahaman mati lemas. Terkejut + buntu kerana aku baru aje lepas ambik soalan SPM dgn En Ravi kat bilik kebal.Macam mana ni? Jarak Kuala Lumpur dgn Terengganu bukannya dekat. Lalu aku beritahu kepada En. Ravi dan dia memberikan kebenaran untuk aku balik.Terima kasih...

Selepas bersiap-siap, aku sekeluarga pun bertolak balik ke Terengganu lebih kurang pukul 3 petang.Bersiap tergesa-gesa..banyak barang yang tertinggal...anyway tak ape la..tambahan lagi mungkin balik sehari dua aje..Kami sampai di Besut, Terengganu pukul 11 malam dan terus ke rumah bapa saudaraku. Saudara-mara kat sana masih ramai. Dari ceritanya...dia mati lemas semasa mandi laut di Dungun (masa tu dia ikut program agama).

Al- Fatihah kepada arwah..


Apa yang menyedihkan dan mungkin sukar diterima oleh keluarganya..kerana 3 tahun yang lepas adik kepada arwah juga meninggal dunia dengan cara yang sama..lemas..dan juga pada waktu yang sama..bulan haji....Dibawah ini adalah gambar + berita 3 tahun lepas.


17 Disember 2010(Jumaat)

Arwah selamat dikebumikan lebih kurang jam 11 pagi......bersebelahan dengan kubur arwah adiknya (kebetulan masih kosong). Bila aku tengok surat khabar hari ni..ada berita mengenai kematiannya....




18 Disember 2010 (Sabtu)
Lebih kurang pukul 11 pagi semasa dok bersembang dengan ibubapaku...ayahku mendapat panggilan telefon yang mengatakan Ayah Chik(bapa arwah) tidak sedarkan diri. Ya Allah..bertimpa-timpa musibahnya.. Dia dihantar ke Hospital Jertih. Hampir 3 jam dia di situ..ramai saudara mara yang menunggu termasuklah aku dan keluarga. Dia kemudianya dihantar ke Hospital Kota Bharu....
Allah Maha Berkuasa....Ayah Chik meninggal dunia lebih kurang pukul 8.20 malam. Kata doktor...dah tak boleh buat apa kerana tiub salur darah ke jantungnya dah pecah (dia memang ada masalah jantung sebelum ini). Innalillah... Hanya selang sehari selepas anaknya... Allah Hu Akbar....Dia juga disemadikan bersebelahan kubur arwah anak-anaknya.
Ini adalah gambar-gambar yang sempat aku rakamkan semasa Hari Raya Aidilfitri 2010 dan Hari Raya Aidiladha yang lalu...kami selalu berkumpul ramai-ramai begini...
Semoga roh kedua-duanya dicucuri rahmat..Amin..

















Ini adalah isterinya... (gambar diambil semasa hari raya..)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...